Dlaczego tyjemy w pracy






1. po pierwsze zależnie od pór w jakich przebywamy w pracy należy opracować sobie system posiłków w pracy,najczęściej godziny pracy to 9-18 lub 6-15, 14-22,
2. najważniejsze żeby nie wyjść głodnym do pracy- to spowoduje że w granicach godziny 10-11 ssanie w żołądku jest tak natarczywe że sięgamy po przekąskę - najczęściej batona lub ciastko.
3. żeby uniknąć nadwagi warto wtedy sięgać po taką, która nasyci i nie utuczy- pamiętajmy , 100 nadprogramowych kalorii dziennie- powyżej dziennego zapotrzebowania ( kobiety ok 1800, mężczyźni ok 2800 kcal dziennie- zależnie od pracy wykonywanej) skutkuje 5 kilogramami w ciągu roku !!
4. zdrowe przekąski to migdały, mieszanki bakaliowe, obrane marchewki, ciastka otrębowe- coś, co długo żujemy i ma dobry skład jakościowy 5. warto zabierać do pracy kanapkę na śniadanie- z bułki grahamki lub pełnoziarnistego chleba- kupowanie kanapek u obwoźnych sprzedawców grozi zatruciem pokarmowym- nieświeży łosoś lub nadpsute jajko może przynieść więcej szkody niż pożytku- rozwijają się tam bakterie Salmonelli lub inne powodujące zatrucia pokarmowe. 6. ciągłe podjadanie słodyczy, ciasteczek, cukiereczków grozi oczywiście nadwagą ale też ospałością i mniejsza efektywnością w pracy, słodycze zawierające tłuszcz, babeczki z kremem i inne ciastka- sycą na chwilę, zapychają a po krótkim czasie znowu czujemy głód na skutek spadku glukozy we krwi
7. tłuste przekąski są jedzone zwykle w za dużych ilościach - bo tłuszcz nie syci szybko, a ponadto miękkie i tłuste ciasteczka nie potrzebują gryzienia i żucia, w związku z tym zanim osiągniemy po nich sytość kończy się całe pudełko:(
8. zróbmy eksperyment i przez cały dzień w biurze odkładajmy słodycze i przekąski, którymi jesteśmy częstowani do szuflady- doznamy szoku pod koniec dnia ile bezwiednie pochłaniamy kalorii !!
9. unikajmy przekąsek typu paluszki solone czy solone orzeszki albo chipsy- tych podczas pracy możemy zjeżając tonę- bo nie sycą prawie w ogóle!!
10. niebezpieczne są tez kolorowe napoje, po które bezwiednie sięgamy podczas przechodzenia obok automatu z nimi- kolejne kubki coli czy kawy z mlekiem i cukrem zemszczą się oponką na brzuchu
11. monotonia pracy, siedzący trym , stresy często skutkują ciągłym podjadaniem- dającym rozładowanie napięcia- sięgajmy wtedy po produkty które dadzą jakieś wartości odżywcze
12. nie zastępujmy obiadu batonem tylko sałatką- ale nie z majonezem ale z fetą, kurczakiem, mozzarella- możemy ja zrobić w domu i przynieść a w najgorszym wypadku kupić w bufecie- pod warunkiem że ufamy zapewnieniom sprzedawcy o jej pochodzeniu i składzie.

Najważniejsze zasady jedzenia podczas dnia pracy:






1. zjedzenie śniadania w domu na ciepło - np. owsianki, ważne szczególnie zimą , ciepłe posiłki bardziej sycą, można także podgrzać kanapkę w sandwiczu na śniadanie , lub zabranie do pracy kanapki z wędliną, warzywami czy twarożkiem albo owsianki i zalanie jej mlekiem , najlepiej ciepłym jeśli mamy mikrofalówkę
2. jeśli potrzebujemy przekąski do kawy to wybierajmy ciastka zbożowe, z małą ilością cukru, pieczone z otrąb i ciemnej mąki, jedna kawa z mlekiem też nam nie zaszkodzi
3. zabierajmy do pracy owoce, lub soki świeże owocowe lub warzywne - warto je lekko podgrzać w mikrofalówce ( często jest w pracy) lub rozcieńczyć ciepłą wodą by nie wychładzać się zimnymi napojami)
4. jako deser możemy zabrać pokrojone owoce, polać je jogurtem i posypać otrębami i też będziemy miały frajdę ze smacznego i świeżego posiłku
5. warto zabrać do pracy wodę mineralną, herbaty zielone lub czerwone z różnymi dodatkami- uatrakcyjnią nam picie napojów w ciągu dnia
6. zabierzmy również jogurt, kefir lub maślankę , najlepiej dodawajmy do niej otręby z żurawiną, ze śliwką- będziemy miały mini deser i nasycenie na długi czas
7. jeśli bardzo późno wracamy z pracy i nie mamy możliwości zjedzenia obiadu w jej trakcie zabierzmy z domu posiłek- najlepiej sałatkę , ewentualnie kawałek mięsa, warzywa, twarożek - coś co zastąpi nam obiad
8. po powrocie do domu - szczególnie późnym warto zjeść ciepły obiad- najlepiej zupę, może być z dodatkiem mięsa - kurczaka, indyka ,
9. zimą polecam wszystkim właśnie jak najwięcej ciepłych rozgrzewających posiłków- zup, gulaszy na bazie chudego mięsa, warzyw, rozgrzewających przypraw np imbir, cynamonom, papryka i dużo ciepłych napoi - np , herbata imbirowa, zielone, czerwone smakowe z dodatkami.
10. jeśli mamy możliwość zamówienia sałatki czy dania na ciepło w formie warzyw i mięsa to możemy z tego korzystać, jeśli natomiast proponowane potrawy są ciężkostrawne, tłuste i średniej świeżości to warto z nich zrezygnować - pamiętajmy że dania robione masowo mogą mieć słaba jakość- szkoda zdrowia

Nawyki, które powodują , że tyjemy w pracy to przede wszystkim bezwiedne, odruchowe jedzenie wszystkiego co mamy pod ręką, a że zwykle są to mało sycące przekąski to nie odczuwamy nasycenia i jemy ich ogromne ilości.