Co zrobić aby mieć motywacje do odchudzania? Jak jej nie stracić w trakcie roku?





Przede wszystkim należy zastanowić się czy chcemy coś zmienić w swoim życiu, chęć odchudzania musi płynąć z nas samych, nie może być za namową bliskich dobrym argumentem jest też stan zdrowia- nadciśnienie, początki cukrzycy i wysoki poziom trójglicerydów , i tona leków na te schorzenia powinna nam otworzyć oczy i dać motywację do zmiany naszych nawyków jedynym możliwym sposobem aby wytrwać w postanowieniu jest wystrzeganie się tzw. DIET CUD- które obiecują schudnąć 10 kg w tydzień i tp- to wymaga od nas bardzo dużo wysiłku, silnej woli i może negatywnie odbić się na zdrowiu!! każda dieta wykluczająca coś z jadłospisu jest dieta nieracjonalną i zemści się na naszym organizmie tylko dieta zawierająca wszystkie niezbędne składniki odżywcze da nam długotrwały efekt ze stałą zmiana nawyków skupmy się na zmianie sposobu gotowania, czasie spożywania posiłków, komforcie jedzenia i estetyce dań- bo po jedzeniu gotowanego szpinaku i jajka przez 2 tygodnie możemy znienawidzić i szpinak i siebie!! gotujmy na parze, w folii, , duśmy potrawy i pieczmy w piekarniku, nie jedzmy gotowych dań i zadbajmy o 5 posiłków dziennie skomponowanych ze wszystkich grup pokarmowych- złożone węglowodany, owoce, warzywa, mięso chude i ryby, kasze wykluczmy słodycze, napoje gazowane, dania gotowe i z torebek, ziemniaki i makarony, alkohol i tłuste mięsa gotujmy posiłki smaczne, kolorowe ale jedzmy je częściej i w mniejszych ilościach - to jedyna droga do sukcesu- katując się na diecie restrykcyjnej nie dość że stracimy motywację szybko to równie szybko dopadnie nas efekt jo-jo i organizm drugi raz tak łatwo nie da się nabrać!!

Kiedy przychodzi moment krytyczny, Jak go przejść?





w toku odchudzania dochodzi do takiego momentu, w którym mimo naszych wysiłków, racjonalnej diety nasza waga staje w miejscu- czasem następuje to przy wadze, przy której długo byłyśmy, np chudniemy z 85 kg i przy 75 kg stop, wtedy trzeba konturować zalecenia dietetyczne, prowadzić dietę dalej ale np dołączyć ruch- to recepta na dalsze chudniecie:) można równ8ież wybrać się do specjalisty który przeanalizuje nasze efekty i ułoży dietę indywidualnie do naszych potrzeb i możliwości można również posiłkować się poradnikami dietetycznymi i wyciągnąć z nich wnioski dla dla siebie - sama jestem autorką 2 takich książek i mam odzew od czytelników że sa bardzo pomocne przede wszystkim w dawaniu motywacji:)

Dlaczego tak trudno jest kobietom osiągnąć ten cel?





Organizm kobiety jest bardzo skomplikowany, o wiele bardziej niż mężczyzn zawsze mówiłam że bardzo lubię odchudzać panów- dokładnie trzymają się zaleceń, chudną szybko i długotrwale Z kobietami nie jest tak łatwo
Hormony- regulujące nasz cykl wpływają również na nasz apetyt- często mamy nasilone łaknienie na słodycze w pewnych momentach naszego życia:)
Brak snu- który reguluje wydzielanie hormonów głodu i sytości ( greliny i leptyny) również negatywnie odbija się na nasz apetycie
Nadmiar obowiązków w domu i w pracy sprawia że nie mamy czasu na przygotowanie sobie posiłku i łapiemy co poradnie Stresy- zwiększające łaknienie na czekoladę- polecam magnez
Ciągłe okazje- imieniny, urodziny , święta- zachęcam do zapoznania się z lekkimi odpowiednikami tradycyjnych dań, które zawarłam w drugiej części książki
Problemy zdrowotne- często niedoczynność tarczycy, problemy hormonalne- utrudniają nam chudniecie, powodują obrzęki

Co zrobić żeby w końcu schudnąć?





Przede wszystkim odpowiedzieć na pytanie - czy naprawdę tego chcemy, czy chcemy zmienić coś w swoim życiu- ja na każdej wizycie prowokuję do odpowiedzi pytając- co Panią, Pana do mnie sprowadza:) jeśli słyszę że chce schudnąć to znaczy że to samodzielna, dojrzała decyzja po drugie - opracować plan , jak to osiągnąć, w razie problemów ze zdrowiem warto udać się po poradę do dietetyka i nie odchudzać się na własną rękę kiedy wiemy ze zbyt dużo jemy i możemy same dużo zmienić to zaplanujmy sobie pierwszy miesiąc, nasze plany powinny być w takich krótkich założeniach- by łatwiej je było osiągnąć jeśli zdąży nam się wpadka nie rezygnujmy, prowadźmy naszą zdrową dietę dalej przy zachowaniu reguł jednorazowe wpadki nie dają negatywnego efektu zaplanujmy posiłki na tydzień , zróbmy istę i gotujmy sobie co 2 dni to samo danie żeby oszczędzić czas wyrzućmy z lodówki i szafek słodycze, lody , dania gotowe i trzymajmy się planu ja jestem zwolennikiem hedonistycznego odchudzania- to znaczy że dania na " diecie" maja być pyszne, łatwe do zrobienia i takie żeby skorzystała z nich cała rodzina udało mi sie osiągnąć taki efekt że po diecie, po schudnięciu każdy twierdzi ze nie będzie zmieniał już nigdy swoich nawyków bo to mu odpowiada:) i to sukces mój i moich pacjentów

podstawowe zasady zdrowego odchudzania:





1. 5 posiłków dziennie
2. spore śniadania w formie owsianek z bakaliami lub kanapek z pełnoziarnistego pieczywa z warzywami
3. kolacje lekkie w formie sałatek lub zup warzywnych - 3 godziny przed snem
4. przekąski w formie jogurtów z otrębami i owoców
5. dania główne bazujące na warzywach i chudym mięsie, rybie lub nabiale oraz kaszy lub brązoym ryżu
6. 1,5 l wody niegazowanej dziennie
7. ruch!!!