Ponieważ po świętach mamy aż 4 dni na przygotowanie się do balu sylwestrowego możemy oczyścić organizm po świątecznym „ obżarstwie” i sprawić by czuć się lekko i pozbyć się wzdętego brzucha.
Na pewno nie możemy zrezygnować z jedzenia lub pić sama wodę żeby schudnąć gdyż takim sposobem doprowadzimy do wycieńczenia organizmu i w noc sylwestrową spożycie nawet niewielkiej ilości alkoholu może się dla nas źle skończyć
Gwarancją sukcesu jest spożywanie regularnie 5 posiłków w ok. 3 godzinnych odstępach czasu by doprowadzić do pobudzenia metabolizmu, w innym wypadku rozleniwiamy go i sprawiamy że wszystko trawi się wolniej.
Na pewno warto oczyścić organizm by odpoczął po świątecznym biesiadowaniu – co sprawi że będziemy czuć się lżej, pozbędziemy się wzdętego brzucha i odżywimy organizm od wewnątrz

Warto w tym celu wiedzieć jakie produkty działają oczyszczająco, a są to np.:
granaty, kiwi, cytryny, mandarynki, ananasy, pomarańcze , grapefruity, jabłka,
pomidory, marchew świeża, czosnek, brokuły, dynia, karczoch, szparagi, bakłażany, pietruszka, seler, cukinia, por,
z owoców możemy robić sałatki owocowe lub soki, a z warzyw zupy oczyszczające

Przykładowy jadłospis poświąteczny powinien uwzględnić te grupy owoców i warzyw ale również warto na te 4 dni zrezygnować z takich węglowodanów jak
ziemniaki, makarony, kasze, ryż, pieczywo jasne,
produkty mączne – pierogi, naleśniki oraz
warzywa strączkowe
- a wybierać pobudzające trawienie płatki owsiane , otręby i różnego typu warzywa oraz produkty białkowe – ryby i chude mięsa.

ŚNIADANIE :





owsianka lub sałatka owocowa z jogurtem i otrębami

II ŚNIADANIE:





sok świeży marchwiowe lub owocowy

OBIAD:





pieczona ryba z czosnkiem i ziołami, sałatka grecka

PODWIECZOREK:





jogurt ze śliwka suszoną

KOLACJA:





zupa oczyszczająca- na wywarze warzywnym – cukinia, pomidor, por, seler, brokuł, zmiksowana, posypana natką pietruszki oraz kawałek piersi z kurczaka

W dniu zabawy sylwestrowej :





warto zjeść lekkie śniadanie owsiankę lub sałatkę owocową,
jogurt z otrębami i obiad w formie piersi z kurczaka z warzywami do tego zupę pomidorową,
sok świeży cytrusowy na podwieczorek
a potem skorzystać z sylwestrowych potraw na kolację.

Nie możemy całkowicie zrezygnować w tym dniu z jedzenia gdyż nasza aktywność fizyczna w tym dniu będzie większa niż zwykle i musimy mieć na to siły,
ponadto większość nas będzie w tym dniu spożywała także różne ilości alkoholu a to bezwarunkowo wymaga pełnego żołądka

Aby w tym dniu zapobiec wzdęciom i mieć ładny płaski brzuch warto unikać potraw, które te wzdęcia powodują:
czyli nie jedz potraw smażonych i ciężkostrawnych, kapusty, fasoli, kalafiora, grochu, brukselki, soczewicy, cebuli, to szczególnie wzdymające produkty,
unikaj napojów gazowanych i dużych ilości soli, która zatrzymuje wodę w organizmie.
Podstawowa zasada jest również picie odpowiedniej ilości płynów- 1,5 l dziennie by wypłukać toksyny z organizmu- woda mineralna, soki świeże owocowe, herbatki ziołowe

W przypadku problemów trawiennych warto sięgnąć po siemię lniane łagodzące skutki przejedzenia, najlepiej wypić je na czczo.
W wypadku zaparć świetna metodą jest zjedzenie na czczo owocu kiwi pokrojonego w kosteczkę i pokropionego paroma kroplami oliwy z oliwek lub oleju lnianego- wspomaga trawienie i pobudza jelita do pracy.
Można również wspomagać oczyszczanie organizmu wyciągami z roślin i ziół : aloes, karczoch, pokrzywa, skrzyp, mięta , czerwona i zielona herbata, herbatka z kopru włoskiego ale absolutnie nie stosować środków przeczyszczających gdyż wypłukują wszystkie minerały i witaminy z organizmu.

Oczywiście zaprezentowana przeze mnie dieta jest przeznaczona wyłącznie dla osób zdrowych , które nie maja żadnych problemów z żołądkiem, wrzodami, woreczkiem czy trzustką, w innym przypadku dietę należy skonsultować z dietetykiem.

Taka dieta przed sylwestrem może być dobrym wstępem do zadbania o siebie w Nowym Roku i zrzuceniu paru zbędnych kilogramów ale taka regularna dietę powinno się przeprowadzić pod okiem doświadczonego dietetyka ponieważ musi być indywidualnie dobrana do każdej osoby, uwzględniając wiek, stan zdrowia, styl życia i aktywność fizyczna – wtedy mamy gwarancję że schudniemy zdrowo i bez efektu jo-jo a pozatym nabierzemy zdrowych nawyków jedzenia.